Teleassistència
La teleassistència és un servei que permet comunicar-te les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any amb amb un equip de professionals, per avisar-los en cas de necessitat o urgència i per tal que puguin donar una resposta immediata; ells t'oferiran l'ajuda i l'acompanyament que necessitis.
És un servei que promou la Diputació de Barcelona.
Com funciona?
Funciona mitjançant un terminal instal•lat al domicili de la persona i connectat amb el centre d'atenció i amb cobertura a tota la casa. També amb una unitat de control remot (amb format de penjoll o polsera) que s'haurà de portar sempre a sobre per poder utilitzar-lo des de qualsevol lloc de la casa, fins i tot a la dutxa. Un cop es prem el botó vermell, des de la central receptora del centre d’atenció, els i les professionals atenen la consulta i activen, si cal, els recursos més adients a la situació (localitzar els familiars o persones de contacte, desplaçar una Unitat Mòbil al domicili de la persona usuària o activar altres serveis d'urgència).
Què ofereix el servei?
+ Companyia. Prem el botó i de manera immediata parlaràs amb professionals del centre d'atenció que ja et coneixen. Explica'ls el que et passa i et proporcionaran l'ajuda que necessitis.
+ Seguretat. Si ho necessites, es pot instal·lar un dispositiu complementari que alertarà el centre d'atenció davant de qualsevol risc, com, per exemple, la presència de fum o una fuita de gas al teu domicili.
+ Tranquil·litat. Has caigut i no et pots aixecar? Avisa'ns i una de les nostres unitats mòbils es desplaçarà per ajudar-te i contactarà amb els serveis d'emergència.
+ Adaptació. Si tens alguna discapacitat o alguna situació particular, et faciliten un servei adaptat a les teves necessitats perquè puguis gaudir de totes les prestacions.
També actua de forma preventiva mantenint un contacte continuat amb les persones usuàries i acollint demandes relacionades amb la soledat, l’aïllament i/o la inseguretat.
Persones destinatà ries:
Qualsevol persona que es trobi en risc per raons d'edat avançada, solitud, fragilitat, salut, discapacitat i/o dependència. És un servei especialitzat al qual s’accedeix amb derivació prèvia del/la treballador/a social de l’Equip Bàsic de Serveis Socials.
Cost per l'usuari:
Cap.
Àrea responsable:
Benestar social.
És un servei obligatori:
NoCom sol·licitar-ho:
Cal demanar cita amb els serveis socials de l'Ajuntament. També pots consultar el web www.diba.cat/teleassistencia.