El Castellot s'uneix al Miravinya

Divendres, 21 de març de 2025

El Castellot ja forma part del Miravinya, un itinerari turístic que recorre diferents miradors del Penedès per descobrir la geografia, la natura, la cultura i la història del paisatge de la vinya i el vi de la comarca. El Castellot, juntament amb 4 nous miradors, es sumen al projecte Miravinya conformat per una desena de punts al Penedès.

En concret, s'ha col·locat un plafó de metall integrat a la superfície oval de dalt de tot de la torre del Castellot. En aquest plafó hi queden indicats diferents indrets del Penedès i també alguns nuclis del municipi i de la comarca que ajuden a situar aquestes localitats des de dalt del mirador.

El conjunt arquitectònic del Castellot ha estat recentment excavat i millorat a través d'un projecte impulsat per l’Ajuntament. Una autèntica meravella de Catalunya al bell mig del Penedès, on s'uneix la història, el patrimoni i la cultura de Castellví de la Marca.

A la zona del peu de la torre s'hi troba un cartell vertical amb informació en diferents idiomes sobre el Castellot i relacionada amb la ruta de miradors Miravinya del Penedès. També, a través d'una aplicació per a dispositius mòbils que serveix d'audioguia o escanejant els codis QR, s'obté informació sobre cadascun dels paisatges. Us convidem a escoltar el QR del Castellot que ben segur us sorprendrà i us portarà cap a la nit més màgica de l’any.

El nou Miravinya El Castellot ha estat presentat aquest divendres 21 de març a l’escola de Viticultura i Enologia M. Rossell i Domènech a Sant Sadurní d’Anoia en un acte organitzat pel @penedesconsorciturisme que ha comptat amb la presència de la regidora de turisme, Ivet Garcia.

Darrera actualització: 4.04.2025 | 15:08